Support og service

NavSys tilbyr support- og service-avtaler til gunstige priser. Vi har alltid minimum 3 måneder supportavtale inkludert i prisen på utstyret.

Dersom du har behov for hjelp med utstyr og programvare kjøpt hos oss, kan du kontakte oss på telefon 23 17 58 50 mandag til fredag kl. 9-17.

Du kan nå også legge inn en supportsaker på vår nye kundeweb som gjør det enkelt å melde inn saker og gir deg god oversikt over status på dine supportsaker!

I seksjonen "Ofte stilte spørsmål" kan du finne "kokebøker", instruksjoner til de vanligste problemstillingene og påloggingsinformasjon til Kartverkets DPOS og CPOS-tjenester.

Som registrert bruker, kan du laste ned firmware, brukermanualer, "kokebøker" og programvare. Logg inn, og velg hvilket utstyr det gjelder.

Dersom du har utstyr som skal på service, ta kontakt for en avtale, og send det deretter til

NavSys AS
Tevlingveien 23
1081 Oslo

Merk pakken med servicenummeret du får tildelt når du kontakter oss.

Generell support-informasjon:


For Septentrio og Altus-produkter tar vi imot supportsaker på vår supportmail. Leter du etter “firmware”-oppdateringer, nye versjoner av RxTools, Datalink o.l., finner du dette på Septentrios Supportsider. Ta kontakt for å få brukernavn og passord.



Support for Carlson Software fåes primært fra NavSys. Brukere har også mulighet til å ta kontakt med Carlson EMEA direkte.

For informasjon om geoidemodell, overføring til/fra målebok osv. kan du også finne informasjon om dette på vår side for "Ofte stilte spørsmål.

Oppdateringer og nye versjoner av Carlson programvare (SurvCE, SurvPC, Survey, Civil osv.) kan alltid lastes ned på Carlson Update. Ha ditt serienummer klart for å få tilgang til nedlastingene.

Driftsmeldinger fra SATREF:
Nov 29, 2018
Teknisk vedlikehold ble utført fra 29.11.2018 kl. 18:00 til 29.11.2018 kl 22:50 Sikkerhetsoppdatering og omstart av systemer Firmwareoppgradering på GNSS-mottakere Interne konfigurasjonsendringer i CPOS software
Nov 5, 2018
Vi observerer at det i helga har vært høy ionosfæreaktivitet i området. Brukere i aktuelle området, som har vært å målt, kan ha opplevd problemer med redusert nøyaktighet å oppnå fix-løsning. Vi oppfordrer dere til å følge med på: http://sesolstorm.kartve…
Oct 29, 2018
30.10.18:Problemene som opplevdes i går ser nå ut til å være orndet. Brukerene bør nå få koblet seg på posisjonstjenstene. Klokken 11:00:Vi opplever dessverre forstatt ustabilitet i våre posisjonstjenester. Vi jobber med å få dette stabilisert. Klokken 08…
Gå til SeSolstorm
Nytt fra Kartverket:
Oct 25, 2018
Ønsker du å administrere dine abonnement?Aktivere tilgang?Opprette nye abonnement? Endre brukernavn?Endre passord?m.m For å få tilgang til kundeportalen ta kontakt med kundesenteret vårt på mail: kundesenter@kartverket.no
Oct 23, 2018
NAVIGASJONSVARSEL Forstyrring av GPS-signaler Brukere av Global Navigation Satellite System (GNSS) må være forberedt på redusert eller ingen tilgang til signaler i korte perioder i Nordre del av Melhus innen følgende tidsrom og område: Tidsrom: 25. oktobe…
Sep 25, 2018
I forbindelse medForsvarets øvingsaktivitet vil det i perioder bli utført forsøk med tilsiktet forstyrring, jamming, av signalene fra Navstar Global Positioning System (GPS). Nasjonal kommunikasjons-myndighet (NKOM) har gitt tillatelse til prøvene. Bruker…