Support og service

NavSys tilbyr support- og service-avtaler til gunstige priser. Vi har alltid minimum 3 måneder supportavtale inkludert i prisen på utstyret.

Dersom du har behov for hjelp med utstyr og programvare kjøpt hos oss, kan du kontakte oss på telefon 23 17 58 50 mandag til fredag kl. 9-17.

Du kan nå også legge inn en supportsaker på vår nye kundeweb som gjør det enkelt å melde inn saker og gir deg god oversikt over status på dine supportsaker!

I seksjonen "Ofte stilte spørsmål" kan du finne "kokebøker", instruksjoner til de vanligste problemstillingene og påloggingsinformasjon til Kartverkets DPOS og CPOS-tjenester.

Som registrert bruker, kan du laste ned firmware, brukermanualer, "kokebøker" og programvare. Logg inn, og velg hvilket utstyr det gjelder.

Dersom du har utstyr som skal på service, ta kontakt for en avtale, og send det deretter til

NavSys AS
Tevlingveien 23
1081 Oslo

Merk pakken med servicenummeret du får tildelt når du kontakter oss.

Generell support-informasjon:


For Septentrio og Altus-produkter tar vi imot supportsaker på vår supportmail. Leter du etter “firmware”-oppdateringer, nye versjoner av RxTools, Datalink o.l., finner du dette på Septentrios Supportsider. Ta kontakt for å få brukernavn og passord.



Support for Carlson Software fåes primært fra NavSys. Brukere har også mulighet til å ta kontakt med Carlson EMEA direkte.

For informasjon om geoidemodell, overføring til/fra målebok osv. kan du også finne informasjon om dette på vår side for "Ofte stilte spørsmål.

Oppdateringer og nye versjoner av Carlson programvare (SurvCE, SurvPC, Survey, Civil osv.) kan alltid lastes ned på Carlson Update. Ha ditt serienummer klart for å få tilgang til nedlastingene.

Driftsmeldinger fra SATREF:
Jun 29, 2018
Teknisk vedlikehold ble utført fra 28.05.2018 kl. 18:00 til 29.05.2018 kl 01:00 Sikkerhetsoppdatering av servere for posisjonstjenestene Omstart av servere for posisjonstjenestene Omkonfigurering av interne servere og tjenester
Jun 12, 2018
Problemene med treghet i systemet som vi opplevde for 2 dager siden er nå løst. 12.06.18/ 08:52:Enkelte brukere kan oppleve treghet ved oppkobling mot posisjonstjenestene. Forsinkelsen kan være så lang at oppkoblingen timer ut. Vi jobber med å løse dette …
Jun 6, 2018
Posisjonstjenestene er nå oppe igjen etter problemene som oppstod i dag tidlig. Problemene løste seg raskt. Alt fungerer som normalt. Vi opplever problemer med våre posisjonstjenester.Vi jobber med å løse problemet her på Hønefoss.
Gå til SeSolstorm
Nytt fra Kartverket:
Mar 5, 2018
  Jammeoperasjoner for 090000L til 092400L MARS Det vil bli gjennomført sporadisk jamming på L1/L2 for GPS i følgende definerte tidsrom; 091200L – 091400L091600L – 091800L092000L – 092200L Oppdatering for tidsrommet 080000L til 082400L MARS blir send…
Jan 10, 2018
Det nye telefonnummeret til Kartverket er 32 11 80 00. RING, RING: Skal du ha tak i Kartverkets kundesenter eller sentralbord, må du slå 32 11 80 00. Foto: Kartverket Treng du hjelp til å fylle ut tinglysing og eigedom, … Continue reading →
Sep 4, 2017
Vi gjentar suksessen fra i fjor – og arrangerer Posisjonskonferansen 2017 torsdag 9. november i samarbeid med STARTUPLAB. Tema på konferansen blir autonome kjøretøy. Påmeldingen er åpen og du finner den her. Programmet er under utarbeidelse, og vil …