Support og service

NavSys tilbyr support- og service-avtaler til gunstige priser. Vi har alltid minimum 3 måneder supportavtale inkludert i prisen på utstyret.

Dersom du har behov for hjelp med utstyr og programvare kjøpt hos oss, kan du kontakte oss på telefon 23 17 58 50 mandag til fredag kl. 9-17.

Du kan nå også legge inn en supportsaker på vår nye kundeweb som gjør det enkelt å melde inn saker og gir deg god oversikt over status på dine supportsaker!

I seksjonen "Ofte stilte spørsmål" kan du finne "kokebøker", instruksjoner til de vanligste problemstillingene og påloggingsinformasjon til Kartverkets DPOS og CPOS-tjenester.

Som registrert bruker, kan du laste ned firmware, brukermanualer, "kokebøker" og programvare. Logg inn, og velg hvilket utstyr det gjelder.

Dersom du har utstyr som skal på service, ta kontakt for en avtale, og send det deretter til

NavSys AS
Tevlingveien 23
1081 Oslo

Merk pakken med servicenummeret du får tildelt når du kontakter oss.

Generell support-informasjon:


For Septentrio og Altus-produkter tar vi imot supportsaker på vår supportmail. Leter du etter “firmware”-oppdateringer, nye versjoner av RxTools, Datalink o.l., finner du dette på Septentrios Supportsider. Ta kontakt for å få brukernavn og passord.



Support for Carlson Software fåes primært fra NavSys. Brukere har også mulighet til å ta kontakt med Carlson EMEA direkte.

For informasjon om geoidemodell, overføring til/fra målebok osv. kan du også finne informasjon om dette på vår side for "Ofte stilte spørsmål.

Oppdateringer og nye versjoner av Carlson programvare (SurvCE, SurvPC, Survey, Civil osv.) kan alltid lastes ned på Carlson Update. Ha ditt serienummer klart for å få tilgang til nedlastingene.

Driftsmeldinger fra SATREF:
Jun 29, 2017
Teknisk vedlikehold ble utført 29.06.2017 fra kl. 18:00-21:30. Stasjon Finnøy lagt inn igjen i våre systemer etter flytting Sikkerhetsoppdatering av servere Omstart av servere Intern omkonfigurasjon av HREF-tjenesten i CPOS
Jun 12, 2017
Eksperimentelle datafiler på Rinex3-format er no tilgjengelege på ETPOS-tenaren frå dei av CPOS-stasjonane som kan ta inn Galileo. Filene vert lagt ut som Hatanaka-komprimerte timefiler med namn i tråd med Rinex3-standarden, både i 1sek og 30sek datarate.…
May 30, 2017
Teknisk vedlikehold ble utført 30.05.2017 fra kl.18.00-22:30 Restart av servere Intern systemkonfigurasjon Ny stasjon Meløy (ORNS) i Nordland
Gå til SeSolstorm
Nytt fra Kartverket:
Dec 23, 2016
Nye utgaver av transformasjons- og HREF-modellene er nå tilgjengelige. De bærer navnene NNTrans2016B og HREF2016B_NN2000_EUREF89. Begge modellene har samme gyldighetsområde: Gyldighetsområde for forrige par av modeller: Hele Nord-Trøndelag Hele Sør-Trønde…
Nov 7, 2016
Nøyaktig posisjon – som kilde til innovasjon, utvikling og nyskapning Alle ting skjer et sted – og alt har en posisjon. Kartverket ønsker velkommen til et nytt nasjonalt møtested, hvor innovasjon, utvikling og nyskapning står på programmet. I fremtiden bl…
May 23, 2016
Hvordan er kvaliteten på Kartverkets posisjonstjenester om nærmeste basestasjon er ute av drift, er en av tingene som kontrolleres når Kartverket er ute å kontrollmåler. Like sikkert som våren er kontrollmåling av posisjonstjenesten CPOS. «Vi kontrollerer…