Support og service

NavSys tilbyr support- og service-avtaler til gunstige priser. Vi har alltid minimum 3 måneder supportavtale inkludert i prisen på utstyret.

Dersom du har behov for hjelp med utstyr og programvare kjøpt hos oss, kan du kontakte oss på telefon 23 17 58 50 mandag til fredag kl. 9-17.

Du kan nå også legge inn en supportsaker på vår nye kundeweb som gjør det enkelt å melde inn saker og gir deg god oversikt over status på dine supportsaker!

I seksjonen "Ofte stilte spørsmål" kan du finne "kokebøker", instruksjoner til de vanligste problemstillingene og påloggingsinformasjon til Kartverkets DPOS og CPOS-tjenester.

Som registrert bruker, kan du laste ned firmware, brukermanualer, "kokebøker" og programvare. Logg inn, og velg hvilket utstyr det gjelder.

Dersom du har utstyr som skal på service, ta kontakt for en avtale, og send det deretter til

NavSys AS
Tevlingveien 23
1081 Oslo

Merk pakken med servicenummeret du får tildelt når du kontakter oss.

Generell support-informasjon:


For Septentrio og Altus-produkter tar vi imot supportsaker på vår supportmail. Leter du etter “firmware”-oppdateringer, nye versjoner av RxTools, Datalink o.l., finner du dette på Septentrios Supportsider. Ta kontakt for å få brukernavn og passord.



Support for Carlson Software fåes primært fra NavSys. Brukere har også mulighet til å ta kontakt med Carlson EMEA direkte.

For informasjon om geoidemodell, overføring til/fra målebok osv. kan du også finne informasjon om dette på vår side for "Ofte stilte spørsmål.

Oppdateringer og nye versjoner av Carlson programvare (SurvCE, SurvPC, Survey, Civil osv.) kan alltid lastes ned på Carlson Update. Ha ditt serienummer klart for å få tilgang til nedlastingene.

Driftsmeldinger fra SATREF:
Feb 6, 2019
Vi misstet kontakten med 3 av våre basestasjoner i Nordland i tidsrommet mellom klokken 13:22 og 14:45, i dag 06.02.19. Dette gjelder stasjonene: Bodø, Moldjord og Kobbelv. Brukerne i dette området kunnne oppleve at nøyaktigheten ble dårligere.
Jan 31, 2019
Teknisk vedlikehold ble utført fra 31.01.2019 kl. 18:00 til 31.01.2019 kl 23:30 Sikkerhetsoppdatering og omstart av CPOS programvare Sikkerhetsoppdatering og omstart av øvrige systemer Firmwareoppgradering på GNSS-mottakere Interne konfigurasjonsendringer…
Jan 25, 2019
Vi observerer at det i går, 24.01.19, på kvelden var svært høy ionosfæreaktivitet i nordnorge. Brukere i aktuelle området, som har vært å målt, kan ha opplevd problemer med redusert nøyaktighet å oppnå fix-løsning. Vi oppfordrer dere til å følge … C…
Gå til SeSolstorm
Nytt fra Kartverket:
Dec 13, 2018
Oppdaterte koordinater på Kartverkets 12.000 stamnett- og landsnettpunkter blir tilgjengelige fra 1. januar 2019. Koordinater i referanserammen Euref89 på stamnett- og landsnettpunktene ble beregnet i perioden 1996-2008 som grunnlag for innføring av Euref…
Oct 25, 2018
Ønsker du å administrere dine abonnement?Aktivere tilgang?Opprette nye abonnement? Endre brukernavn?Endre passord?m.m For å få tilgang til kundeportalen ta kontakt med kundesenteret vårt på mail: kundesenter@kartverket.no
Oct 23, 2018
NAVIGASJONSVARSEL Forstyrring av GPS-signaler Brukere av Global Navigation Satellite System (GNSS) må være forberedt på redusert eller ingen tilgang til signaler i korte perioder i Nordre del av Melhus innen følgende tidsrom og område: Tidsrom: 25. oktobe…